el. parduotuvių kūrimas didmenininkams, B2B didmeninės prekybos sistemos

6 svarbios funkcijos didmeninei prekybai internetu (B2B)

B2B arba kitaip didmeninės prekybos verslas vis sparčiau persikelia į elektroninę erdvę ir vis daugiau procesų vyksta internetu. Automatizuojant esminius įmonės procesus labai svarbu identifikuoti prioritetus, tam kad būtų teisingai įvardinti tikslai ir tinkamai parinkti sprendimai.

Plečiantis internetinei prekybai keičiasi ir B2B parduodančių įmonių procesai t.y. keičiasi pardavimo požiūris ir būdai. El. komercija sukuria naujas galimybės verslo augimui ir vystymuisi.

Kartu su technologijomis pasikeičia pirkėjai ir atsiranda tarsi nauja karta, kuriai naujausios technologijos yra daug labiau priimtinos, internetas bei išmanūs įrenginiai kone nuolatiniai palydovai. Neišvengiamai Jūsų partneriai - pirkėjai irgi patenką į šią grupę, kurie iš Jūsų kaip didmenininko irgi tikisi panašių galimybių kaip iš įprastų el. parduotuvių (B2C).  Tai visu pirma apima interaktyvią sistemą, kuri pateikia realiu laiku prekių likučius, aktualią kainodarą, suteikia galimybes pasinaudoti palaikymo ir pagalbos funkcijomis, pirkėjas gali visada rasti savo pirkimų istorija, atliktus mokėjimus, užsakymų būsenas. Jūsų partneriai turėdami tokią informaciją ir galimybes gali daug lengviau ir greičiau priimti sprendimus dėl pirkimo bei atsiskaitymo.

Tenka pripažinti, kad didmeninės prekybos įmonės, kurios sparčiai neprisiderins prie naujų pokyčių gali nuvilti savo partnerius, nepateisins jų lūkesčių ir praras konkurencingumą bei galimybes verslo augimui.

Didelė dalis didmenininkų kol kas išvis neturi B2B sistemų arba neturi su pakankamu funkcionalumu, tokio kokį gali pasiūlyti B2C sistemos. Tokai B2B sistema dažnai atbaido partnerius aplamai ja naudotis ir didmenininkui tarsi diktuoja, kad tokios sistemos nereikalingos. Tai labai klaidina, kai faktai ir tyrimai rodo, kad netolimoje ateityje B2B pardavimai internetu gerokai viršys B2C.

Šie elektroninės prekybos pokyčiai yra susiję ne tik su galimybe užsisakyti internetu, bet pardavėjui iškelia klausimų dėl greito pristatymo, lanksčių atsiskaitymo galimybių ar detalios informacijos apie užsakymo būseną. Tai gali būti ir verslo išlikimo klausimas, kuris ir priklausys nuo galimybių keistis, prisitaikyti ir išpildyti pirkėjų lūkesčius.

Verta išskirti šešis esminius aspektus, kuriuos didmeninės prekybos įmonės, diegiančios internetines B2B prekybos sistemas (B2B el. parduotuves) turėtų atsižvelgti, norėdamos išryškinti savo išskirtinumą, padidinti konkurencingumą dabar bei ateityje:

1. Įvairiapusė paieška - prekė gali būti identifikuojamas pagal jo savybes: spalvą, dydį, tipą ir t.t. Tai suteikia galimybę pirkėjams išsirinkti prekes iš milžiniško asortimento neperžiūrint tūkstantinius sąrašus ir vizualiai ieškant tos, kuri atitinka poreikius. Tokia paieška yra itin svarbi B2B pirkėjams, nes jie paprastai gana tiksliai žino ko ieško ir jiems prekių savybės yra kelis kartus svarbesnės  negu įprastinės internetinės parduotuvės B2C pirkėjui. Marškinėliai, batai ar kvepalai gali turėti 1-2 svarbius parametrus B2C pirkėjams arba tiesiog išsirinks pagal paveikslėlį, o pavyzdžiui B2B pirkėjas varžtą gali rinktis pagal: ilgį, storį, sriegio gylį, tankumą, atsparumo klasę, padengimo medžiagą, galvutės tipą ir t.t. Jeigu nebus geros paieškos, sistema gali būti tiesiog per sudėtinga ir per daug gaišinanti, kad ja naudotis.

2. Konfigūratoriai - itin dažnai B2B pardavimuose vyrauja parametrizuotos prekės - individualiai užsakomos gamybai. T.y. prieš užsakant prekę pirkėjas ne išsirenka, o laisvai nurodo tam tikrus prekės parametrus: ilgį, plotį, aukštį ar spalvą. Įgyvendinti tokių prekių pardavimą internetu yra didelis iššūkis, bet tokių sprendimų efektas padidėjusiems pardavimas skaičiuojamas kartais. Sutaupoma itin daug darbuotojų laiko, išvengiama klaidų ir nesusipratimų. B2B pirkėjai individualiai gaminamas prekes užsako internetu lengvai ir noriai, tuo tarpu B2C pirkėjai mažiau pasitiki savimi ar neturi pakankamai žinių apie reikalingų parametrų reikšmes.

3. Likučiai realiu laiku - pirkėjai visada skuba ir visada nori tiksliai žinoti ką jie gali gauti ir kiek gali - verslas nelaukia. B2C pardavimuose perkama dažniausiai po vieną vienetą arba nedideliais kiekiais todėl principe užtenka "yra" arba "nėra". B2B pirkėjai užsako dideliais kiekiais, pakuotėmis ar dėžėmis. B2B pardavimų sistema privalo pateikti realaus laiko informaciją ir ji yra itin svarbi bei gali lempti pirkėjo apsisprendimą. Jeigu Jūsų partneris užsakys tai ko neturite ir užsakymo negalėsite įvykdyti - stipriai prarasite pasitikėjimą ir sukelsite nepasitenkinimą, o paprastai jeigu nematys likučio, jis net nepirks.

4. Išsamus bei išmanus prekių identifikavimas - didmeninės prekybos sistemos privalo turėti daug skirtingos prekių identifikavimo informacijos: prekės kodas, gamintojo kodas, alternatyvūs kodai, tiekėjo kodas, bar kodas ar modelio numeris. Skirtingi B2B pirkėjai skirtingai ieško prekių ir ne visada turi alternatyvų kodą ar galimybių ir laiko jam susirasti. Taupydami klientų laiką, galite padidinti savo pardavimus.

5. Nuolatiniai užsakymai - itin dažnai B2B pirkėjai perka tas pačias prekės reguliariai: kiekvieną savaitę, kiekvieną mėnesį ar pan. Užsakymo pakartojimo galimybė itin naudinga Jūsų partneriui. Tai labai patogu ir sutaupo galybę laiko. Tai gali būti viena svarbiausių funkcijų, kurią gali pasiūlyti gera didmeninės prekybos sistema (B2B internetinė parduotuvė).

6. Mobilumas - vis intensyviau versle yra naudojami mobilūs įrenginiai todėl atsiranda poreikis formuoti užsakymus iš mobilių įrenginių. Apie mobilumą galima kalbėti ne tik iš pirkėjo, bet ir iš pardavėjo pusės: duomenų kaupikliai, PDA, mobilūs spausdintuvai ir net mobilios pardavimų vietos. Priklausomai nuo situacijos B2B prekybos sistemos turi būti pasiruošusios pasiūlyti šias galimybes.

Kiekvienas verslas turi išskirtinumą ir yra kažkuo ypatingas. Yra ir dar daugiau svarbių ir aktualių funkcijų į kurias reiktų atkreipti dėmesį ruošiantis kurti B2B internetinę parduotuvę bei pradedant internetinę prekybą.

Taip pat reikia neparmiršti, kad toli gražu ne kiekviena internetinės prekybos  sistema turi reikalingas funkcijas ir suteikia galimybes, kad ir kaip atrodytu elementaru ir savaime suprantama. Iš pirmo žvilgsnio įprastinė B2C internetinė parduotuvė yra labai panaši į B2B, bet iš tikro yra daug skirtumų ir tie skirtumai kartais reikalauja visiškai kitokio požiūrio į funkcijų techninį įgyvendinimą, vartotojo sąsają, saugumo ir našumo reikalavimus sistemoms.

B2B sistemose dažniausiai yra daug daugiau prekių, didesni užsakymai, kitokie atsiskaitymo kreditavimo metodai, kitoks pirkimo procesas. Reikia nepamiršti ir daug sudėtingesnio prekių likučių valdymo, skirtingų sandėlių ar padalinių palaikymo. Galu gale integracija su buhalterinėmis ar verslo valdymo sistemomis. Internetinės parduotuvės programinė įranga turi būti paruošta iš pagrindų, kad galėtų pilnai patenkinti B2B verslo poreikius.