Produkto kainos skaičiavimas pagal parametrus svetainėje, parametrizuotų gaminių pardavimas internetu
Tik atsiradus el. prekybai buvo parduodami daiktai, kuriuos pirkėjai gerai žinojo. Pavyzdžiui knygos, žinomi garso ar vaizdo įrašai ir t.t. Tobulėjant technologijoms ir pirkėjų įpročiams atsiranda vis daugiau įvairių prekių, kurias norima ir galima parduoti internetu. Ar susimastėte kaip internetu įsigytumėte užuolaidas, žaliuzes, baldus ar čiužinį? Dalis žmonių turbūt sakytų, jog tokių daiktų neperku, nepirksiu ir išvis neįmanoma pirkti internetu, gyvai jų nepažiūrėjus. Bet statistika rodo, kad nemažai pirkėjų yra pakankamai "drąsūs" arba turi pakankamai informacijos kad tokius daiktus pirktu internetu be jokio diskomforto.
Viena iš labai stiprių pirkėjų grupių yra Jūsų įmonės partneriai (B2B prekyba). Jūsų partneriai, platintojai ar atstovai puikiai žino produkciją, jos subtilybes ir nėra jokio tikslo gyvai ir betarpiškai dalyvauti pirkimo-pardavimo procese. Todėl užsakymas internetu tampa abipusiai priimtinas ir efektyvus.
Kuom paminėtos prekės ypatingos? Tuo, kad paprastai jos yra gaminamos bei paruošiamos pagal Pirkėjo individualius poreikius. Reikalinga galimybė pasirinkti spalvą, audinį, medžiagą ar kitą estetinį elementą. Dažnai yra būtina nurodyti ilgį, aukštį, plotį, storį ir kitokius parametrus. Tokie produktai vadinami parametrizuotais gaminiais arba parametrizuotomis prekėmis. Kaip taisyklė, jie gaminami arba komplektuojami būtent pagal pirkėjo individualų užsakymą ir pagal pirkėjo nurodytus parametrus.
Užsakyti tokius gaminius lyg ir nėra sudėtinga: surašei viską ko nori ir gamintojas pagamino. Bet visada prieš apsisprendžiant pirkti, norisi žinoti kiek tai kainuos, palyginti skirtingų medžiagų ar parametrų įtaką kainai ir t.t. Lygiai taip pat aktualu ir per kiek laiko gali būti pagaminta. Norint atsakyti į šiuos klausimus atsiranda iššūkiai, tiek sistemoms, tiek patiems pardavėjams.
Kainos apskaičiavimui naudojamos "mistinės" formulės, kainynai, bėginiai metrai ar kiti dydžiai priartinantys prie galimos kainos. Kuo prekė sudėtingesnė tuo kaina būna labiau apytikslė ar net prasilenkia su numatyta pelno marža ar gamybos sąnaudomis. Tenka matyti jog skirtingi įmonės pardavėjai, naudodami tą pačią metodiką, apskaičiuoja skirtingą kainą vienodam gaminiui.
Su kainos apskaičiavimo ir laiko planavimo problematika daugiausiai susiduria gamintojai: baldininkai, stiklo apdirbimo įmonės, langų, durų, vartų, žaliuzių, interjero bei eksterjero elementų ir panašiai. Tai itin aktualu specifinių produktų gamintojams ir pardavėjams pavyzdžiui karkasiniai šiltnamiai ar pavėsinės, kubilai/pirtys ir net profesionalių dažų pardavėjai.
Prekės kainos skaičiuoklę pagal parametrus arba parametrizuoto produkto užsakymą internetu įgyvendinti galima panaudojant DATALOGIC programinę įrangą su parametrizuotų gaminių moduliais. DATALOGIC įrankiai leidžia aprašyti dinamiškas prekių korteles, nustatyti komplektavimo sąlygas, parametrų apribojimus. Pritaikius kainynus, sistema gali itin tiksliai apskaičiuoti gaminio kainą, įvertinant ne tik komplektuojamų elementų kainas, bet ir išeigas, papildomas sąnaudas ar net sandėlio likučius. Užsakymo metu pirkėjui pateikti apribojimus dėl matmenų ar kitų pirkėjo pasirinktų parametrų. Tai itin lanksti programinė įranga, turinti dideles galimybes realizuoti parametrizuotų gaminių pardavimus internetu.
UAB "BT grupė" komanda turi patirties kuriant parametrizuotų gaminių el. prekybą tiek galutiniam pirkėjui per el. parduotuvę (B2C), tiek partnerių sistemas (didmeninei B2B prekybai). Sėkmingai įgyvendinti projektai rodo, jog ši iš pažiūros sudėtinga sritis, gali veikti itin efektyviai ir ženkliai didinti pardavimus.